Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Η Χιονάτη και η Ωραία Κοιμωμένη μετά τον ύπνο τους.


                                       Εισαγωγή

Κάποτε, σε παλιότερους κόσμους, η Χιονάτη είχε περάσει δύσκολα, καθώς ως γνωστόν είχε φάει το δηλητηριασμένο μήλο της ζηλιάρας μητριάς και είχε πέσει σε ύπνο, που έμοιαζε με θάνατο, αλλά το μαρτύριό της τελείωσε όταν ένας στρατιώτης, που υπηρετούσε στο στρατό του πρίγκιπα, που μαγεύτηκε από την ομαρφιά της Χιονάτης, σκόνταψε πάνω στο φέρετρο της Χιονάτης κι έτσι ξύπνησε η τελευταία κι έζησε ευτυχισμένη με τον πρίγκιπα.
Μια ιστορία με κοινό σημείο αναφοράς τον ύπνο σα λήθαργο είχε και η Ωραία Κοιμωμένη, την οποία είχε καταραστεί η γριά μάγισσα, καθώς δεν την είχαν περιποιηθεί καλά οι γονείς της Ωραίας Κοιμωμένης και κατά κόσμο ονοματισμένη Αυγή.
Η κατάρα ήταν να τρυπηθεί από το αδράχτι μιας ανέμης και να πεθάνει, αλλά η έβδομη μοίρα σμίλεψε την κατάρα έτσι ώστε να μην πεθάνει, αλλά να κοιμηθεί. Η κατάρα πραγματοποιήθηκε και το κορίτσι έπεσε σε βαθύ ύπνο, αλλά βρέθηκε ένας πρίγκιπας, που την ξύπνησε με ένα φιλί και μετά την παντρεύτηκε.
Τι συνέβη, όμως, στα παραμυθένια κορίτσια μετά το ευτυχές τέλος των ιστοριών τους και πως συνδέονται οι ζωές τους; Είναι άραγε αυτό το σημαντικό κοινό βίωμα του ύπνου αρκετό για να γίνουν καλές φίλες και να συμπορευτούν στις ζωές τους; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα θα απαντηθούν σε αυτό το παραμύθι! Διαβάστε παρακάτω για δείτε τι συμβαίνει στις ζωές των κοριτσιών!

 

                                                Κυρίως μέρος

Η Χιονάτη κάθεται στον πύργο της και νιώθει μοναξιά, οπότε σκέπτεται να στείλει ένα μήνυμα στην Αυγή για να συναντηθούνε και να πούνε τα νέα τους. Επειδή τα κινητά δεν είχανε εφευρεθεί εκείνη την εποχή, η Χιονάτη παίρνει ένα πάπυρο και μια πένα και γράφει το εξής σημείωμα:
-«Αγαπητή μου Αυγή,
Ο αξιαγάπητος σύζυγός μου και πρίγκηπας λείπει σε εκστρατία κι επιπλέον μου έχεις λείψει. Οι επτά νάνοι λείπουν σε διακοπές. Προτείνω να συναντηθούμε σήμερα το απόγευμα στην πλατεία έξω από τον πύργο σου. Θα έρθω εγώ κοντά σε σένα, καθώς την προηγούμενη είχες έρθει εσύ. Το μήνυμα αυτό έχει ήδη γίνει μεγάλο για να το κουβαλήσει το περιστέρι. Προσμένω γλυκά την απάντησή σου.
Η Χιονάτη».
          Αφού το έγραψε, έπιασε ένα περιστέρι κι έδεσε τον πάπυρο πάνω του και το ελευθέρωσε με προορισμό τον πύργο της Αυγής. Το περιστέρι έβαλε τα δυνατά του για να φτάσει γρήγορα και τα κατάφερε. Σαν έφτασε, η Αυγή πήρε το μήνυμα για να το διαβάσει κι έδωσε κανναβούρι στο περιστέρι για να το επιβραβεύσει. Αφού το διάβασε, έγραψε το δικό της:
-«Αξιαγάπητη Χιονάτη,
Χαίρομαι που μου έστειλες αυτό το μήνυμα. Ο δικός μου αξιαγάπητος σύζυγος και πρίγκιπας έχει κάνει συνθήκες ειρήνης με τα γειτονικά βασίλεια, αλλά διοργανώνει συνέχεια συμπόσια.  Περισσότερα, όμως από κοντά. Θα δώσω εντολή στην γκουβερνάντα να προσέξει τα παιδιά μου για το απόγευμα κι έτσι θα είναι εφικτή η συνάντησή μας. Θα σου στείλω το μήνυμά μου με το δικό σου περιστέρι, καθώς το δικό μου είναι αδιάθετο. Ανυπομονώ για τη συνάντησή μας,
Αυγή».
          Φορτώνει το περιστέρι της Χιονάτης με τον πάπυρο και το πτηνό σκέφτεται, καθώς ταξιδεύει το δρόμο της επιστροφής:
-«Διπλό δρομολόγιο σήμερα! Τι να κάνουμε, πρέπει να σεβαστώ τους κανόνες συναδελφικής αλληλεγγύης, αφού το ταχυδρομικό περιστέρι της Αυγής είναι άρρωστο, αλλά όσο σκέφτομαι πως δουλεύω για ψίχουλα, εξοργίζομαι! Τουλάχιστον να μου δώσει κάτι και για τη γυναίκα μου η μεγαλειοτάτη».
Το περιστέρι επιστρέφει και η Χιονάτη το βάζει στο κλουβί του και ξαναγεμίζει την ταϊστρα με κανναβούρι. Η Χιονάτη διαβάζει το μήνυμα και χαίρεται, που η φίλη της δέχτηκε να συναντηθούνε.

                                                          ***
Είχε έρθει το απόγευμα και οι δύο φίλες κατευθύνονταν προς τον προορισμό τους. Η Χιονάτη είχε ξεκινήσει με την απλή άμαξα, χωρίς πολλά στολίδια, αλλά με τα δύο αγαπημένα της λευκά και γοργά άλογα. Παράλληλα με την αμαξα, τη συνόδευαν μια ντουζίνα δορυφόροι, έντεκα ιππότες, δέκα τοξότες, εννέα εκπαιδευμένοι δράκοι, οχτώ πεζικάριοι, επτά μάγοι, έξι πολεμιστές, πέντε μάντεις, τέσσερις παλαιστές, τρεις νίτζα, δύο σύμβουλοι για εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις κι ένα μικρό παιδάκι με μια σφεντόνα. Αξίζει να σημειωθεί πως το παιδάκι είχε τυφλώσει ένα κύκλωπα, που τόλμησε να κοιτάξει την Χιονάτη, αλλά δε θα επεκταθώ σε περισσότερες λεπτομέρεις, καθώς αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Όλα αυτά γινόντουσαν για την ασφάλεια της Χιονάτης, αλλά η πραγματικότητα ήταν πως ο σύζυγός της ήταν πολύ ζηλιάρης και δεν ήθελε κανένα αρσενικό να την πλησιάζει.
Από την άλλη πλευρά, η Αυγή ταξίδευε πάνω σε ένα φοίνικα με καμία άλλη συνοδεία.
Σα φτάσανε στο σημείο της συνάντησης, ο φοίνικας με την Αυγή προσγειωθήκανε, αλλά η στρατιωτική συνοδεία της Χιονάτης δεν αναγνώρισε την ανεπίσημη εμφάνιση της Αυγής, με αποτέλεσμα όλοι να είναι θορυβημένοι. Πριν καν προλάβουν να σκεφτούν πως θα δράσουν οι 2 σύμβουλοι για εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις, το μικρό παιδάκι σημαδεύει το φοίνικα με τη σφεντόνα του και τον πετυχαίνει στο μάτι, με άμεση συνέπεια ο φαίνικας να εξοργιστεί, αλλά τότε βγαίνει από την άμαξα η Χιονάτη και σταματάει τα χειρότερα. Μαλώνει το παιδάκι, το οποίο φαίνεται να συνετίζεται, μα πηγαίνει λίγο παρακάτω και ψελίζει στον φοίνικα:
-«Θα σου βρω μονόφθαλμους να βασιλέψεις!» και ταυτόχρονα κάνει την 73η χαρακιά στη σφεντόνα του. Ο τελευταίος αριθμός συμβολίζει το πόσα όντα έχει «ξεματιάσει». Εν τω μεταξύ, η Αυγή περιποιείται και κατευνάζει τον φοίνικα. Μετά από αυτό το θερμό επισόδειο, ακολουθεί μια πιο θερμή αγκαλιά μεταξύ των δύο γυναικών και ο παρακάτω διάλογος:
-«Τι κάνεις Όμορφή Χιονάτη; Έχω καιρό να σε δω!».
-«Κι εσύ καλά κρατιέσαι, όμως, για σύζυγος και μητέρα δύο παιδιών. Αλήθεια, τι κάνουν η Σελήνη και ο Ήλιος;».
-«Θαρρώ καλά, αφού τους βλέπω πάντα ψηλά στον ουρανό. Τη μία τη βλέπω μόνο το βράδυ και τον άλλο μόνο τον ημέρα».
-«Όχι, δεν εννοώ βρε τα ουράνια σώματα, αλλά τα παιδιά σου!».
-«Μη με παρεξηγείς, καθώς είμαι κλασσική ξανθιά! Τα παιδιά μου μεγαλώνουν και δε με αφήνουν σε ησυχία! Ευτυχώς, που υπάρχουν και οι γκουβερνάντες και μπορώ να έχω κι ελεύθερο χρόνο για να γνέθω με ανέμες!».
-«Βλέπω δεν έβαλες μυαλό από τα παθήματά σου!».
-«Μα αφού ξέρεις τι λένε Χιονάτη, ό,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατή!».
-«Ξέρεις Αυγή μου, εγώ δεν είμαι τόσο σίγουρη για αυτό».
-«Μα γιατί το λες αυτό;».
-«Να, δεν έχω ξεπεράσει το βίωμα του μεγάλου ύπνου. Αφού ξύπνησα από τότε, που έφαγα το δηλητηριασμένο μήλο πολλές φορές δραπετεύω στον ύπνο μου. Ο άντρας μου λέει πως περισσότερο κοιμάμαι, παρά ζω, αλλά κι αυτός λείπει σε πολέμους με γειτονικά βασίλεια και σπάνια συζητάμε».
-«Θα μπορούσαν τα πράγματα να ήταν πολύ χειρότερα».
-«Τι εννοείς Αυγή μου;».
-«Θα μπορούσε το μήλο να στο είχε δώσει ένα φίδι κι αντί να το είχες φάει εσύ, να το έτρωγε ο άντρας σου κι από τότε να εξοριζόσασταν στη Γη!».
-«Μα τι λες βρε Αυγή;».
-«Σου είπα, εγώ είμαι ξανθιά κι ό,τι θέλω λέω, αλλά τώρα θα σου μιλήσω σοβαρά. Καφέ σκέφτηκε να πιεις; Σύγχρονες έρευνες καταδεικνύουν πως έχει αντικαταθλιπτικές δράσεις, καθώς υποψιάζονται πως παρεμποδίζεται η δράση της αδενοσίνης. Η τελευταία είναι μια ορμόνη, που ευθύνεται για τον ύπνο. Το διάβασα στην εφημερίδα με όνομα: «Ο μονόλογος του βασιλιά»».
-«Μας τα είπαν κι άλλες αυτά. Αν είχες διαβάσει στην εφημερίδα με τίτλο, «Ο αντίλαλος της χωριατοπούλας», θα ήξερες πως η έρευνα αυτή χρηματοδοτήθηκε από την καπνοβιομηχανία του βασιλιά και φυσικά, τα πορίσματα της έρευνας ήταν κατευθυνόμενα!».
-«Τέλος πάντων, ίσως πρέπει να βρεις κάποιο ενδιαφέρον. Να αποκτήσεις κάποιο χόμπι».
-«Δηλαδή μου προτείνεις να γνέθω με ανέμες;»
-«Από το να πλένεις τα σώβρακα του άντρα σου, καλύτερο δεν είναι;»
-«Και να έπλενα μόνο τα δικά του. Από τότε, που με σώσανε οι επτά νάνοι, με έχουν προσλάβει για αποκλειστική τους καθαρίστρια. Δε λέω χρυσα κι εργατικά παιδιά, αλλά δε μπορούν να νοικοκυρευτούν κι αυτοί; Αν δεν κοιμάμαι, θα συγυρίζω το σπίτι τους. Γκρινιάζει και για αυτό ο άντρας μου. Δηλαδή μέσω των πάπυρων, που μου στέλνει με τα ταχυδρομικά περιστέρια. Μου γράφει:
-«…Πάλι το σπίτι τους καθαρίζεις; Δε θα καθαρίσεις και το δικό μας;
Υστερόγραφο: Γλυκιά μου αν σε δω με άλλον, θα σε καθαρίσω!»».
-«Δε μου λες εσύ, πριγκίπισσα είσαι ή οικιακή βοηθός; Εσύ είσαι χειρότερη και από τη σταχτοπούτα!».
-«Ποια είναι αυτή πάλι;».
-«Μια φίλη μου, που της αρέσει να καθαρίζει. Δεν έχει σημασία αυτό. Τι να σου πω, εμένα το βίωμα του λήθαργου με έκανε να νιώσω πιο δυνατή. Από τότε, που ξύπνησα, ζω κάθε μου μέρα σαν να είναι η τελευταία μου. Καβαλάω τα πιο ατίθασα άλογα, πετώ μαζί με τον αθάνατο φοίνικα, ο οποίος είναι στραβός πλέον, εξαιτίας του ατίθασου αγοριού, που σε προστατεύει. Εν πάση περιπτώσει, το παραβλέπω το τελευταίο. Κάνω και πιο χαλαρά πράγματα, όπως το να πλέκω με ανέμη, παρόλο που το τρύπημα από το αδράχτι με κοίμησε, το κάνω, καθώς έχω ξεπεράσει τους φόβους μου. Με τον άντρα μου δε τα λέμε πάρα πολύ συχνά, καθώς διοργανώνει διάφορες πνευματικές εκδηλώσεις και συμπόσια, αλλά έχουμε ποιοτικό χρόνο μαζί. Τα παιδιά μου μεγαλώνουνε γρήγορα και τα χαίρομαι, καθώς είναι όμορφα κι έξυπνα. Δεν ξέρω τι άλλο να σου πω».
-«Χαίρομαι που τα πας τόσο καλα, αλλά το βρήκα ποιοι θα με βοηθήσουνε. Θα ζητήσω τη βοήθεια των συμβούλων μου» και σαν είπε αυτά τα λόγια τους κάνει νόημα να πλησιάσουνε:
-«Πείτε μου, πως θα κερδίσω πίσω τον άντρα μου και πως θα σταματήσω να κοιμάμαι τόσο πολύ;».
          Κοιτιούνται μεταξύ τους κι απορούνε με την ερώτηση της Χιονάτης. Παίρνει θάρρος ο ένας από τους δύο και μιλά:
-«Εχμ, η αλήθεια είναι πως είμαι συνηθισμένος να δίνω συμβουλές πάνω στην μάχη κι όχι στα ζητήματα ζωής, αλλά αν η μεγαλειότατη επιμένει, θα σας πω το εξής:
          Η θέση του άντρα είναι να πολεμάει. Δεν ορίζεται από την γυναίκα. Η σχέση σας με τον πρίγκιπα μπορεί να είναι εξ’ αποστάσεως, αλλά αυτό δε σημαίνει πως στερείται ουσίας!».
          Έπειτα, τον διαδέχεται ο δεύτερος σύμβουλος, ο οποίος δίνει απάντηση στο δεύτερο ερώτημά της Χιονάτης:
-«Δεν είμαι ειδικός σε αυτό το ζήτημα, αλλά αν επιμένει η μεγαλόχαρη, θα σας απαντήσω:
          Αν κάνετε διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες, τότε είναι φυσικό να νυστάζετε. Γι’ αυτό σας συστήνω να εμπλουτίσετε το διαιτολόγιό σας με πρωτεϊνες, αλλά και με φρούτα και με λαχανικά».
          Η Χιονάτη τους έκανε νόημα να φύγουνε και προσθέσανε ταυτόχρονα:
-«Είμαστε οι ταπεινοί σας σύμβουλοι!».
          Την κουβέντα τους, την άκουγε το μικρό αγόρι με τη σφεντόνα κι επειδή είχε την δική του άποψη, την εξέφρασε μόρτικα:
-«Μαντάμ, σε βλέπω πως τα έχεις χάσει. Άκουσε με σε αυτό, που θα σου πω και θα βγεις νικήτρια. Επειδή ο άντρας σου είναι πολύ ζηλιάρης-όλο το πριγκιπάτο το γνωρίζει αυτό-πες του τάχα πως τον χωρίζεις και πως ζητάς διαζύγιο και πρόσθεσε πως δεν θέλεις να χαλάσεις τα καλύτερά σου χρόνια με τις κατσαρόλες και τα απορρυπαντικά. Είμαι σίγουρος πως θα αγχωθεί και θα παρατήσει πολέμους κι εκστρατείες, καθώς το ποσοστό των διαζυγίων έχει αυξηθεί στις μέρες μας. Άκουσε και μένα, άντρας είμαι κι εγώ. Θα σώσεις το γάμο σου διά του διαζυγίου.» και τα λόγια του διαδεχτήκανε το τσαχπίνικο και μάγκικο κλείσιμο του ματιου από το μικρό αγόρι, που πέρα από τη σφεντόνα είχε κι ένα μικρό ταμπούρλο και πήγε παράμερα να παίξει ένα σκοπο, που πήγαινε κάπως ετσι:
Παμ παμ, παμ παμ…..
-«Αυτό είναι!» είπε κατενθουσιασμένη η Χιονάτη και πρόσθεσε:
-«Θα εφαρμόσω κατά γράμμα τα σοφά λόγια του μικρού αυτού άνδρα!».
-«Σου έυχομαι καλή τύχη Χιονάτη μου!».
          Αυτά είπανε οι δύο καλές φίλες κι αποχαιρετηστήκανε. Η Αυγή έδωσε ένα μήλο στην Χιονάτη για να την ωθήσει να ξεπεράσει τον φόβο της, που της δημιούργησε το δηλητηριασμένο μήλο της κακιάς μητριάς και η Χιονάτη το πήρε και το έβαλε στην τσάντα της.


                                                Επίλογος

Η Χιονάτη στέλνει στον πρίγκιπα και σύζυγό της ένα πάπυρο μέσω ταχυδρομικού περιστερίου και του μηνύει πως επιθυμεί να χωρίσουνε. Εκείνος, αρχικά, δεν το παίρνει καλά και το ρίχνει στο αλκοόλ, αλλά μετα συνετίζεται κι επιστρέφει στον πύργο, όπου ζει η Χιονάτη. Η σχέση τους αναβιώνει και ο έρωτάς τους αναθερμένεται. Παράλληλα, ο άντρας της Χιονάτης παραδειγματίζεται από τον άντρα της Αυγής και συνάπτει ειρηνικές σχέσεις με τα γύρω βασίλεια. Επιπλέον, παρδειγματίζεται κι από τις υπόλοιπες πνευματικές ασχολίες του άντρα της Αυγής και γίνεται κολτουριάρης, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν και οι τέσσερίς τους σε πολιτιστικές εκδηλώσεις. Επιπλέον, η Χιονάτη δεν κατάφερε ποτέ να φάει μήλο, αλλά προσπαθούσε να το ξεπεράσει, βάζοντας ένα μήλο κάτω από το μαξιλάρι της πριν κοιμηθεί. Ο φοίνικας, με τον οποίο πετούσε η Αυγή, έκανε αποθεραπεία και θεραπεύτηκε πλήρως, οπότε διέκοψε και το «Κυκλώπειο» επίδομα, που έπαιρνε ως μονόφθαλμος. Οι δύο σύμβουλοι χάσαν τη δουλειά τους, αφού έδινα περιττές συμβουλές και ο ένας έγινε συνήγορος του διαβόλου, ενώ ο άλλος σύμβουλος διατροφής. Οι τρεις νίτζα πιάσανε δουλειά σε ταινίες με καράτε ως κομπάρσοι και βγάζανε το μεροκάματό τους. Οι τέσσερις παλαιστές γίνανε μπράβοι σε νυχτερινά μαγαζιά κι έτσι διαλέξανε τη δύσκολη ζωή της νύχτας. Οι πέντε μάντεις ιδρύσανε ένα μαντείο και πλουτίσανε, αφού πολλοί ευκολόπιστοι τους δίνανε τον παρά τους για ένα χρησμό. Οι έξι πολεμιστές χάσανε επαφή με το συγγραφέα κι έτσι η τύχη τους αγνοείται. Οι τέσσερις μάγοι γίνανε ταχυδακτυλουργοί και βγάζανε με τα κόλπα τα προς το ζην, ενώ οι υπόλοιποι τρεις επισκεπτήκανε ένα μωρό στη βηθλεέμ και του χαρίσανε μύρο, χρυσό και λιβάνι. Οι οχτώ πεζικάριοι όντας συνηθισμένοι από την πεζοπορία, γίνανε δρομείς μαραθωνίου. Οι εννιά εκπαιδευμένοι δράκοι ανάβανε φωτιές σε τζάκια και σε περαστικούς, που ταξιδεύανε, για να τους ζεσταίνουνε κι έτσι τα βγάζανε βόλτα. Οι δέκα τοξότες παίρνανε μέρος σε διαγωνισμούς τοξοβολίας και συνεχώς κερδίζανε, ενώ ένας από αυτούς έφυγε από την παρέα κι έζησε στα δάση, κλέβοντας από τους πλούσιους για να δίνει στους φτωχούς. Οι έντεκα ιππότες βρήκαν άλλον ένα και γίνανε δώδεκα και ως γνήσιοι σιδερόφραχτοι συνέχισαν να πολεμάνε, φέροντας το σύμβολο του σταυρού στην πανοπλία τους. Οι δώδεκα δορυφόροι ανοίξανε μια χαρτοπαικτική λέσχη και γίνανε πάμπλουτοι, ενώ ένας από αυτούς φόρεσε φουστάνια και μετονομάστηκε σε Σελήνη και έπαιζε το παιχνίδι γύρω γύρω η Σελήνη και στη μέση η Γη. Τα δύο άλογα παίρνανε μέρος σε κούρσες και γίνανε πρωταθλητές, ενώ το περιστέρι συνέχισε να στέλνει πάπυρους μεταξύ της Χιονάτης και της Αυγής. Σε ό,τι αφορά στα παιδιά της Αυγής, ο Ήλιος ως γιος και νόμιμος κληνόμος του θρόνου, έγινε βασιλιάς, ενώ η Σελήνη παντρεύτηκε ένα άλλο πρίγκιπα για να ενδυναμωθεί η ειρήνη στην ευρύτερη περιοχή. Οι επτά νάνοι παντρευτήκανε με επτά καλαθοσφαιρίστριες και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Τελευταίος και καλύτερος έμεινε ο μικρός άντρας με τη σφεντόνα και το ταμπούρλο, ο οποίος δεν μεγάλωσε ποτέ και παρέμεινε ίδιος και συνέχιζε να βαρά το τύμπανό του:
Ταμ ταμ, ταμ ταμ……


                                                Τέλος
                                             10/12/11


4 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστώ Σοφία για το χρόνο που διάθεσες και για το σχόλιό σου!;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά αρκετά ενδιαφέρον και έξυπνο! Θα μπορούσε όμως να είναι και πιο σύντομο..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το σχόλιο, αλλά ο λόγος που έγινε τόσο σύντομο ήταν για να προλάβω ένα λογοτεχνικό διαγωνισμό. Διαφορετικά εγώ προσωπικά θα το έκανα πιο μεγάλο!Σέβομαι, πάντως, τη γνώμη σου!;-)

      Διαγραφή